بازگشت مذاکره کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده حماس از کشته شدن یک اسیر اسرائیلی خبر داد آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم همکاری با ایران ختم رسیدگی به پرونده امیر تتلو | متهم: می‌خواستم برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کنم رئیسی: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای ورزش قهرمانی فراهم شود قالیباف: دولت از ابتدای برنامه هفتم توسعه نباید بدهی قطعی خود به تأمین اجتماعی را به تأخیر بیندازد سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن مستکبر می‌بندیم دولت برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس برنامه‌ای ندارد دیدار گروسی با اسلامی در اصفهان تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی + فیلم نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، چه گفت؟ دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم روی آنتن می‌رود چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاخ سفید: ایران از ۶ میلیارد آزادشده‌اش برای کمک به طوفان‌الاقصی استفاده نکرده است | پول‌ها هنوز در قطر است

  • کد خبر: ۱۸۹۱۴۶
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کاخ سفید: ایران از ۶ میلیارد آزادشده‌اش برای کمک به طوفان‌الاقصی استفاده نکرده است | پول‌ها هنوز در قطر است
کاخ سفید بار دیگر ادعاها درباره استفاده ایران از ۶ میلیارد دارایی آزاد شده برای کمک به عملیات طوفان الاقصی را رد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز این مساله را یک ادعای غلط دانست و گفت که همه ۶ میلیارد دلار هنوز در قطر است.

ماه گذشته دولت جو بایدن طی توافق تبادل زندانی با ایران، ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی را به قطر منتقل کرد تا تهران بتواند از آن برای خرید استفاده کند.

کربی در ادامه مدعی شد: این پول زمانی که در کره جنوبی بود، هیچ وقت مسدود نبوده و زمانیکه به قطر رسید بیشتر از آن نبود. این بخشی از مجموعه حساب‌های ایجاد شده توسط دولت ترامپ بود.

سخنگوی کاخ سفید درحالیکه این مساله به یک دعوا بین جمهوریخواهان و دولت بایدن تبدیل شده، ادعا کردک ایرانی‌ها در دولت گذشته آمریکا میلیارد‌ها دلار از دیگر حساب‌هایی که قرار بود برای اهداف بشردوستانه باشد، هزینه کردند، اما واقعا مشخص نیست. وی اضافه کرد: من فقط می‌توانم برای این ۶ میلیارد دلار توضیح دهم و این پول هنوز در قطر است.

میچ مک‌کانل و تام کاتن سناتور‌های ارشد جمهوریخواه هفته گذشته از طرحی برای انسداد فوری ۶ میلیارد دلار ایران رونمایی کردند. چندین مقام آمریکایی انتقاد قانونگذاران جمهوریخواه از توافق دولت بایدن با ایران را به شدت بی‌مورد دانستند و تاکید کردند که ۶ میلیارد دلار هنوز خرج نشده است.

کربی در ادامه اینطور مطرح کرد که پول منتقل شده در دسترس ایران نیست درحالیکه دولت آمریکا مانند یک پرنده شکاری مواظب آن است و به دقت از هر سنت مراقبت می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین تصریح کرد که حتی اگر در دسترس باشد، برای خرید‌هایی صرف می‌شود که برای خرید غذا، آب، دارو و حمل و نقل آن به ایران تایید شده است.

توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و آزادسازی وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی حاصل از فروش نفت تهران، ۲۸ شهریور ماه امسال برابر ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳ پس از ماه‌ها مذاکره و رایزنی با میانجیگیری کشور قطر انجام شد و پنج زندانی ایرانی - آمریکایی با پنج زندانی ایران مبادله شدند.

جمهوریخواهان و مخالفان دولت دموکرات جو بایدن که با توافق تبادل زندانیان میان تهران- واشنگتن و آزاد سازی وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی بشدت مخالفت هستند، هر موضوعی را مستمسک برای حمله به دولت بایدن و مخالفت با این توافق قرار می‌دهند که در تازه‌ترین فضاسازی و حمایت از رژیم اشغالگر قدس و ادعاهایش، عملیات طوفان الاقصی از سوی نیرو‌های مقاومت فلسطین را بهانه قرار داده اند که مقام وزارت خزانه داری آمریکا این ادعا‌ها را نادرست و گمراه کننده اعلام کرد.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->